Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití testu Sensory Profile 2 u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta. Podtitul: Vliv prematurity na proces senzorické integrace u dětí ve věku 2 let.
Ředinová, Barbora ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku procesu senzorického zpracování u předčasně narozených dětí. Cílem práce je poukázat na důležitou roli ergoterapeuta v péči o děti s perinatální zátěží a to již na neonatologické jednotce . Dalším cílem je vytvoření pracovní verze překladu standardizovaného testu Toddler Sensory Profile 2 (TSP2), jeho použití pro posouzení kvalit senzorického zpracování předčasně narozených dětí a porovnání jejich výsledků s dětmi narozenými v termínu. V teoretické části je pro orientaci v problematice uvedena klasifikace novorozenců, rizika která předčasné narození přináší a role ergoterapeuta v péči o tyto děti. V práci je přiblížen přístup Senzorické integrace a klasifikace poruch senzorického zpracování (SPD). V závěru teoretické části je test Sensory Profile 2 představen, zejména jeho část určená dětem v batolecím věku - TSP2. Praktická část práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu. V rámci výzkumu bylo pomocí TSP2 hodnoceno 70 dětí ve věku 2 let, z toho 44 nedonošených a 26 donošených dětí. Soubor nedonošených dětí byl dále rozdělen na 15 lehce nedonošených, 17 těžce nedonošených a 12 extrémně nedonošených dětí. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl mezi jednotlivými soubory, nicméně SPD se objevily napříč všemi soubory nedonošených dětí. Z toho...
Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku
Husovská, Veronika ; Dvořáková, Petra (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Veronika Husovská Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Název diplomové práce: Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku Abstrakt diplomové práce: Obsah práce: Diplomová práce se zabývá problematikou poruch senzorického zpracování u dětí školního věku. Cílem diplomové práce je vytvoření pracovní verze standardizovaného dotazníku Senzorický Profil 2 školní skupina. Dalším cílem je ověření klinické využitelnosti tohoto standardizovaného dotazníku a pomocí něj udělat screening dětí na odhalení poruch senzorického zpracování v rámci školní třídy. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění poruch senzorického zpracování (SPD), jejich diagnostiku a role ergoterapeuta u SPD. V práci jsou představeny a popsány diagnostické nástroje na odhalení SPD a je představen standardizovaný dotazník Senzorický Profil 2, převážně kategorie školní skupina. Metodika práce: Praktická část diplomové práce je zpracována formou kvantitativního předvýzkumu. Pro účely předvýzkumu bylo ohodnoceno 39 respondentů standardizovaným dotazníkem Senzorický Profil 2 školní skupina. Pro výběr respondentů byl zvolen účelový výběr. Respondenti byli žáci třetí třídy běžné základní školy bez speciálního zaměření. Data byla sesbírána ve dvou třídách a následně zpracována pomocí popisné...
Klinická využitelnost testu QUEST v ergoterapii pro hodnocení funkce horních končetin u dětí s mozkovou obrnou. Podtitul: QUEST - Quality of Upper Extremity Skills Test
Hodboďová, Kateřina ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Kateřina Hodboďová Vedoucí práce: Mgr. Anna Krulová Oponent práce: ………………….………………….… Název diplomové práce: Klinická využitelnost testu QUEST v ergoterapii pro hodnocení funkce horních končetin u dětí mozkovou obrnou Podtitul: QUEST - Quality of Upper Extremity Skills Test Abstrakt diplomové práce: Tato diplomová práce se zabývá popisem problematiky testu QUEST (Quality of Upper Extremity Skills Test) a jeho praktického přínosu do ergoterapeutické praxe. Hlavním cílem práce je prokázat využitelnost testu QUEST jako hodnocení funkčních schopností horních končetin u dětí s mozkovou obrnou v české ergoterapeutické praxi. Teoretická část poskytuje základní informace o mozkové obrně u dětí, o možnostech ergoterapeutické intervence zaměřené na horní končetiny, o významu hodnocení v ergoterapii, přičemž je kladen důraz na využití standardizovaných hodnotících nástrojů v ergoterapii. Výrazná část je věnována také charakteristice zahraničního testu QUEST. Součástí jsou informace o vzniku testu, psychometrických vlastnostech a normativních datech. Zahrnuto je též představení položek testu, způsobu administrace a vyhodnocování, jako interpretace výsledků. Není opomenuta ani klinická využitelnost testu u diagnózy mozková obrna. V praktické části diplomové práce bylo hodnoceno deset...
Využití testu PEDI-CAT v ergoterapii u dětských pacientů s meduloblastomem. Podtitul: Pediatrické hodnocení míry disability - počítačový test
Havejová, Gabriela ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Angerová, Yvona (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Gabriela Havejová Vedoucí práce: Mgr. Anna Krulová Oponent práce: ………………….…… Název diplomové práce: Využití testu PEDI-CAT v ergoterapii u dětských pacientů s meduloblastomem Podtitul diplomové práce: Pediatrické hodnocení míry disability - počítačový test Abstrakt diplomové práce: Cílem této práce je zpracování problematiky testu PEDI-CAT a zhodnocení jeho přínosu v ergoterapeutickém procesu u dětských pacientů s diagnózou meduloblastom. Teoretická část pojednává o samotném testu, jeho vzniku, procesu standardizace a srovnání se starší verzí testu. Teoretická část dále informuje o možnosti využití testu v různých oblastech a u různých diagnóz. V poslední části teorie je zpracována problematika ergoterapie u diagnózy meduloblastom u pediatrických pacientů. Praktická část diplomové práce obsahuje 3 kazuistiky dětských pacientů s diagnózou meduloblastom, díky kterým je popsán přínos praktického využití testu PEDI-CAT v ergoterapii u této diagnózy. V příloze diplomové práce je uveden krátký manuál k testu (přeložený autorkou). Překlad manuálu může vést k usnadnění práce s testem pro odborníky, kteří se rozhodnou test využívat v praxi. Přínosem této diplomové práce je představení testu PEDI-CAT odborné veřejnosti v České republice. Uvedení testu PEDI-CAT do praxe pomůže...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.